18 år sedan

Den 24 November 1991 dog en av musikvärldens största legender, jag pratar såklart om Freddie Mercury.

Han avled tragiskt nog i AIDS.
Men hans röst och musik kommer alltid att leva vidare, den rösten den mannen hade växer inte på träd och i mina ögon kommer det aldrig finnas någon som sjunger bättre än han. Hans röst berör mig djupt och jag smälter varje gång.

Dagens artister kan helt enkelt slänga sig i väggen!!!!
Ett bevis på Freddies Storhet är denna omröstning från i Januari då man skulle utse tidernas bästa rocksångare och ni kan väl gissa vem som vann?

1. Freddie Mercury (Queen) 32,5 %

2. Elvis Presley 14,5 %

3. Kurt Cobain (Nirvana) 14,3 %

Kommer än idag ihåg mitt första "riktiga" möte med Queen, man var ju inte så gammal då han dog utan det gick ett par år kan väl ha vart 18? Då jag hittade en skiva med Queen på Ullared, visst hade jag hört talas om "We are the champions" m.m men ville se vad dom hade mer. 

Första gången jag lyssnade på skivan blev jag riktigt besviken men lyssnade mer och mer, tillslut tyckte jag att dom var riktigt riktigt bra. Och började köpa mer skivor av dom (har väl 8 idag inte färdig på långa vägar)

Efter nått år släpptes denna skiva med Freddie Solo

Det är ärligt den bästa skiva jag hört och hans röst kommer fram så mycket mer än vad den gör när han sjunger i Queen. Fatta han sjunger skiten ur en gammal operatant.

 

Top 5 med Queen

I want to break free
Don't stop me now
Bohemian Rhapsody
Who wants to live forever
Heaven for everyone


Top 5 med Freddie Mercury
How can I go on
Guide me home
Foolin' around
Time
I was born to love you


Freddie är väldigt älskad av sina fans och här är lite av man kan läsa på hans "18årsdag"



18 years today..
R.i.P Freddie. You're still rokcing and you always will.

Freddie was a true entertainer and a rock GOD!!! heavenly voice and charisma made all of us who listened him just once to admire him!!! R.I.P. friend...we shall meet up there some day...

A world without Freddie is a shit!

The MOST GREATEST VOICE OF ALL TIME !!!!!!!! RIP KING MERCURY YOU ARE THE BEST OF THE BEST







2009-11-24 @ 13:44:02

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0