Vad smal du är

Läste på Veckorevyns framsida och då står det såhär:
-Vi rår inte för att vi är smala!
Slanka tjejer om viktmobbningen.

Inte läst själva artikeln än då jag ska mysa med tidningen i sängen.Men jag vet hur det är att som smal få kommentarer om sin vikt.
Vadå smal tänker väl ni? Är inte du typ "fet" heheh.

Då jag var yngre var jag alltid den smala tjejen och som 18 åring vägde jag typ 45-50 kg till mina 162 cm. Var iaf inget jag tänkte på och tänkte aldrig på varken mat eller min vikt.

Men man blev rätt ledsen när ens LÄRARE ifrågasätter om man verkligen äter och då fick man liksom förklara att jag kunde äta som en häst utan att gå upp i gram.

Det är tydligen ok och gå fram till en smal tjej och säga:
- Fan vad smal du är. eller?
- Du måste äta mer du är så smal.

Men går man fram till en fet tjej och säger:
- Gud vad tjock du är och du borde banta.
Ja då är man tydligen skit elak och då är det synd om den överviktiga tjejen.

Tro mig att det gör precis lika ont för en smal tjej som verkligen försöker gå upp i vikt som det gör för en överviktig tjej som försöker gå ner i vikt.

2010-01-20 @ 17:40:52

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0